tisdag 25 november 2008

Varvning

Inte för att jag beklagar mig det minsta, men det är banne mig lite lurigt att vara ledig när alla andra jobbar. Eftersom jag är som jag är betyder det också att jag måste ha ett projekt varje dag. Nu skulle man ju kunna tänka sig att det skulle kunna vara att se en film som jag velat se länge eller läsa en bok. Men nej, det är projekt som att baka bullar (inte så ansträngande), baka bröd (precis ute ur ugnen) och att gå till banken för att avsluta en del konton (urtrist).

Jag vet inte varför jag har det här behovet av att ändå strukturera upp min dag. Å andra sidan har jag inte varit ledig så länge. Det kanske tar ett tag att varva ner från de låga varv jag redan var nere i...

Nu ska jag ta mig en promenad i dagsljus. Det är lyx den här årstiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ta alltid ett litet tag att varva ner.. SOm på semester - tar ju nästan hela semesterna att fatta att man har råd att bara slappa ! ;o) Men snart kommer du ju ha fullt upp.. hihi. Njut nu åt mig oxå ! Kram

30-nånting sa...

Helt rätt M. Jag ska försöka njuta lite extra åt dig också. Kram

Anonym sa...

Kan du inte blogga järnet då? ;)

30-nånting sa...

Anonym, jag önskar att jag hade sådan inspiration - men hur kul är det att veta vad jag äter, hur magen rör sig och mellan vilka tider jag vilar, haha.

Tja, det är väl i princip sådant jag skriver om ändå, men jag försöker upprätthålla någon sorts standard.