torsdag 20 november 2008

Partikelfysik

Jag och Chloë pratade i helgen om sådana där handtorkar som finns på offentliga toaletter. Jag vägrar att använda dem. Finns det inget papper att torka av mig på efter jag tvättat händerna så försöker jag bara skvittra av händerna så gott det går och låter dem lufttorka.

Jag har ju hört talas om BAJSpartiklarna som de där mojängerna sprider och det vill jag ju inte ha på mina händer!

Chloë känner likadant.

Vi kom fram till att det är något tv-program som har avskräckt oss från handtorkarna (trots att Madonna var supercool i Who's that girl när hon torkade sig med en sådan) men frågan är varför just det där satt sina spår.

Jag menar, jag har inga problem med att hålla i mig i diverse handtag och stänger på tunnelbanan. Och har ni sett hur skitig man blir om händerna när man hanterat kontanter (jag jobbade för längesedan på en busstation)? Vattnet blir kolsvart när man sedan tvättar händerna!

Varför har just handtorken blivit min gräns?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är det märkligt att man kan ta i vad som helst men inte lufta tassarna torra. Jag är precis likadan som du.

30-nånting sa...

Välkommen hit, Rosen, kul att höra att jag inte är ensam!

Tre stycken sa...

Precis samma för mig men egentligen förstår jag inte varför luften som kommer ut ifrån lufttorken skulle vara så mycket smutsigare än den luft man andas in, liksom? Luften är ju den samma. Skulle maskinen addera basilusker? Förstår inte!

30-nånting sa...

Tre stycken, nej jag fattar egentligen inte heller hur det kan vara så. Och man torkar ju faktiskt händerna efter att man tvättat dem... Väldigt konstigt att undvika dem så konsekvent som jag gör.