onsdag 26 november 2008

Skrämseltaktik

Nu har jag kursat klart inför Pyrets ankomst. Det känns jätteskönt. I måndags var jag på sista delen av en förlossningsförberedande föreläsning och i går lyssnade jag och E på en föreläsning om amning.

Kursen i måndags är till för att få svar på en del frågor och funderingar kring förlossningen, smärtlindring och tiden efteråt. Den är också till för att stilla en hel del oro inför det som komma skall.

Men när barnmorskan med hjälp av en docka skulle illustrera hur barnet ska tränga igenom bäckenet, och inte fick igenom dockans huvud genom bäckenet hon höll i kändes det som om det motverkade kursens syfte en aning...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag fick nära nog en ångestattack när vi var på föräldrautbildning och fick det där med dockan illustrerat för oss. Kallsvettig och yr, huvva! Konstigt nog kände jag mig ändå lugnare efter att vi även hade sett en film om det också...

Fasen, tänk att det står 11 dagar kvar på din babynedräknare här bredvid :D Kan ju bli när som helst!

30-nånting sa...

Haha Anna, jag känner mig konstigt nog rätt lugn inför det som kommer också. Trots misslyckat illustrationsförsök.

Jag vet, 11 dagar är ju ingenting. Och som mest är det 25 dagar bort... Helt otroligt.