tisdag 18 november 2008

Synvilla

I går var jag på en förlossningsförberedande föreläsning. Jag borde ha gått på den tidigare för egentligen har jag redan passerat tankarna på förlossningen. Mitt fokus just nu ligger på det som kommer sedan. Hur svårt det än är att föreställa sig så är det hemkomsten, amning, sömn, alla små söta kläder, allt mys och allt snusande som rör sig i huvudet.

Men, jag tog mig iväg på föreläsningen och träffade på en jättetrevlig tjej som jag slog mig i slang med. Tyvärr valde vi helt fel rad att sätta oss på. Bakom oss satt nämligen en tjej som, ännu mer desperat än jag, ville ha kontakt. Vad vi än sa hade hon en kommentar. Om jag frågade Trevliga tjejen något så svarade Tjejen bakom - högljutt.

Hon hade många åsikter också. En barnvagn skulle hon minsann inte ha, hon skulle bära barnet i sjal hela tiden och spjälsäng är som att lägga barnet i ett fängelse. Nåväl, det kan hon få tycka, alla har vi våra tankar kring hur vi vill att våra barn ska ha det. Men när hon sa till Trevliga tjejen att namnet Sydney är helt fruktansvärt fult och att deras barn kommer att bli mobbat i skolan om de döper sin dotter till det kände jag att hon gått aningen för långt.

Tyvärr var Tjejen bakom synskadad så hon såg nog inte de hatiska blickarna jag skickade i hennes riktning.

2 kommentarer:

Tre stycken sa...

Vilken sympatisk person, inte! Så säger man ju bara inte, det där med namnet alltså.

hon hade förtjänat ett saftigt tjuvnyp.

30-nånting sa...

Nej, det gör man verkligen inte. Jag kan säga att efter det knep jag igen stenhårt med vilka namn vi har funderat på. Hon hade ju kunnat förstöra vilket namn som helst.