måndag 3 november 2008

What's the frequency, Kenneth?

Jag har irriterat mig på det. Vi har testat med ståltråd och diverse tejpningar men ingenting har gett resultat.

Jag pratar om att få radion att funka på vårt hemmabiosystem. Jag har bett E fråga när han ändå är iväg och köper elektronik om hur vi ska få fast den där sladdriga lilla radiosladden, men han verkar aldrig ha kommit till skott. I dag tog jag tjuren vid hornen och promenixade in på en elektronikbutik efter en trevlig lunch med Hovmästarinnan. Jag hittade det jag sökte i princip på en gång, har nu pluggat i sladden och Voilá! vi har en fungerande radio. För 39 kr. Jag undrar lite över varför vi inte tagit tag i detta tidigare, men nu ska jag strunta i det och ta reda på hur jag programmerar in kanalerna och sedan ska jag vara glad och lyssna på radio varje dag!

Inga kommentarer: