onsdag 5 november 2008

X-files

I går hade vi E:s ex på middag.

Det lät väl lagom intressant?! De var tillsammans i nästan ett år för en sisådär 14 år sedan så man skulle kunna säga att deras förhållande är preskriberat nu. Vänskapen har de dock hållit i och jag har också fått komma med på ett hörn. Exet är supertrevlig och väldigt socialt engagerad. Jag och E är rörande överens om att det är tur att andra engagerar sig, så att vi kan ligga i soffan och tänka på oväsentligheter.

Exet har ett jättefint namn också. Som jag gärna hade döpt Pyret till om Pyret visar sig vara en tjej. Men det känns inte riktigt rätt att döpa Pyret till samma namn som E:s ex, även om det var längesedan. I stället försöker jag pracka på namnet på alla mina kompisar. Ingen verkar ha nappat hittills.

2 kommentarer:

Tre stycken sa...

Ähh, det är väl inte så kinkigt? Nu blir jag ju jättenyfiken på vilket namn det är. Ge mig en ledtråd!

30-nånting sa...

Det börjar på J... Det är väl så långt jag kan sträcka mig. Det är ett väldigt mjukt och fint namn. Jag gillar mjuka och fina namn...