torsdag 6 november 2008

Skottpengar

I går var jag och E på en föreläsning på det sjukhus dit vi ska åka när det är dags för Pyret att komma ut. Det är inte så länge kvar nu. Enligt den guppande bebin här bredvid är det 31 dagar kvar (till det beräknade datumet vill säga, det kan lika gärna vara två veckor plus eller minus det datumet)!

Hur som helst, när vi satt där på föreläsningen började kvinnan bredvid mig pillra med något. Tro det eller ej, men jag hörde det på rivet och det efterföljande prasslet att det var en Toblerone hon öppnade. En snabb flukt åt sidan bekräftade min misstanke och bara sådär var min uppmärksamhet på föreläsningen som bortblåst. I mitt stilla sinne undrade jag om hon var komplett galen som satt och tryckte i sig Toblerone med en annan gravid bredvid sig. Snålvattnet rann till rejält och under hela gårdagkvällen längtade jag efter att få äta Toblerone, om så bara en lite alptopp.

3 kommentarer:

Jessica sa...

haha var ni på sös? där var vi igår. o både framför o bakom mig satt det kvinnor o smaskade. dock ingen toblerone i sikte.

30-nånting sa...

Stämmer bra Jessica. Ja, det var många som satt och smaskade i går det var det. Jag hade faktiskt med mig en banan, men den behövdes aldrig. Och vem vill äta banan när man egentligen är sugen på Toblerone?

Jessica sa...

bah! bananen kan slänga sig i väggen när det är toblerone vi snackar om! :)