måndag 3 september 2007

Groundhog day

Jag ska inte tråka ut er med detaljer, eller jo, det ska jag faktiskt, men den här dagen blev ännu värre än befarat (se tidigare inlägg). Jag är så förbannad just nu så att jag skulle kunna börja lipa. Och det är ingen vacker syn, fråga E.

Elbolaget, som har fakturerat oss felaktigt för elen i tre och ett halvt år, har nu malt runt ärendet i sina kvarnar. Vi får tillbaka 2 000 kr för perioden maj 2006 till nu. De tidigare åren verkar man helt ha bortsett ifrån. För att vi ska kunna komma till rätta med det här måste vi alltså göra en reklamation. En reklamation innebär att jag ringer till kundtjänst - IGEN - och berättar för dem om det hela - IGEN - och de samlar all information - SOM DE REDAN HAR - och så får vi vänta medan någon annan inkompetent idiot väljer att bortse från något annat år där de gjort fel. Helst skulle jag vilja storma upp på huvudkontoret och sätta mig med den som handlade detta ärende från början och så får jag göra jobbet åt dem. Det verkar vara min enda chans att få detta rätt. Det handlar inte om att de gjort fel, de är alla överens om att de gjort, utan det handlar om att någon hoppas på att jag ska strunta i att de gjort fel för att jag får en fjärdedel av det vi egentligen ska ha tillbaka. Det kan de glömma!

Inga kommentarer: