måndag 24 september 2007

Gott fläsk

Jag har tappat stilen totalt. Jag ojade mig så det stog härliga till här på bloggen i våras. Beklagade mig över att jag gått ner så mycket i vikt. Nåväl, viktminskningen avtog, stabiliserades och dra mig baklänges om inte vågen börjat peka uppåt igen. Stadigt uppåt, sakta men säkert. När jag precis börjat känna mig hemma i att byxor och kjolar faktiskt sitter bekvämt ska jag alltså börja få byxskavsår på magen igen. Nej nu har jag fått nog. Nu blir det rejäl indragning av moffande av diverse godsaker (vin är undantaget, det är alltid undantaget), bättre mat och mer mellanmål. Jag börjar med ett gott äpple just nu och har redan inhandlat kvällens middag, en primörsallad från Fine Food. Nu är sötebrödsdagarna över!

2 kommentarer:

Emm sa...

Då kan vi kämpa ihop!
Jag har loosat 6 kg nu och fler ska bort :-)

30-nånting sa...

Jajamensan, jag är med till 100%. Och grymt jobbat emm, 6 kg - det är riktigt bra gjort!