måndag 17 september 2007

Ljushuvud

Jag är någon sorts självutnämnd elektriker hemma. Jag tycker att det är ganska kul att korta och förlänga sladdar och mixtra med lampor. Men jävlarimig vad det small i går. Jag skulle bara kolla att kontakten till en förlängningssladd passade i uttaget. Jag ställde mig på stolen och pluttade i kontakten i uttaget och POFF så såg jag blixtar och ljussken och stod på golvet utan att riktigt förstå vad som hänt. Och vad hade då hänt? Jo, jag hade glömt att slå av lampan på lysknappen. Och det är inte första gången det här händer. Det är heller inte första gången E tittar på när något sådant här händer. Så i sann "det var inte jag det var någon annan"-anda tänker jag skylla allt på E. Han får ju banne mig se till att lampan är släckt innan jag börjar mixtra. Annars går det så här. Det tog en hel dags vaskande och duschande innan sotet försvann ur min högerhand, men tänk vad lycklig jag ska bli efter den här elchocksterapin.

Inga kommentarer: