fredag 14 september 2007

1987

Jag fick ett mail från en av mina favoritkollegor från förr. Det var en frågesport om 1987. Jag var inte så gammal då men insåg ändå att populärkultursintresset har funnits hos mig från start. Eurovisionfrågor, såpafrågor och musikfrågor tycker jag att jag klarade riktigt bra. Men nutidsorienteringsfrågor gick det sämre med. Tyvärr slås jag av att jag är precis likadan fortfarande. Skådisar, författare, kändisar och skvaller överlag har jag riktigt bra koll på. Politiker och annat skit bemödar jag mig inte så mycket om. Ska man inte börja göra det och verkligen se till att man ser nyheterna och inte Idol varje kväll när man är vuxen? Och betyder det här att jag inte är vuxen än eller är det bara att inse att jag kommer att fortsätta så här, helt ovetande om världsläget som en, en amerikan helt enkelt?

Inga kommentarer: