onsdag 5 september 2007

En lill-lördags eftermiddag

Jag sitter och försöker jobba lite hemifrån, men det är så mycket annat som drar. Disken. Tvättberget som behöver sorteras. Och framför allt, lägenheten. Tankar på den. Nu börjar vi närma oss avslutningen på pysslandet och det är nu min ambivalens riktigt kickar in. Blir det bra med en tavellist ovanför sängen för att kunna få lite myspys i sovrummet eller borde vi göra en sådan där målning som verkar vara så populärt i alla inredningsprogram? Hur ska vi göra med de förbenade små högtalarna som enligt E är det som ger vårt hemmabiosystem surroundljud? De är ju så fruktansvärt fula och tydligen ska de sättas upp på väggen. Blev det bra med den där bautafåtöljen? Och gillar jag verkligen kuddarna jag köpte? Nu får vi börja snåla också för det verkar som om vi måste köpa en ny bil och det har vi egentligen inte råd med. Vi får skrapa ihop våra besparingar så kanske det löser sig. Jag älskar att ha bil men hatar kostnaderna den för med sig. Så, nu har jag fått skriva av mig. Nu ska jag försöka gå vidare med min dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man inte vill vara så definite att man faktiskt målar, så kan jag tipsa om vinylklistermärken. Perfekt att ta bort om man tröttnar. Och så kan man ha tavellist också! :) Kolla på www.inreda.com

30-nånting sa...

Tack för tipset. Ska genast gå in och kolla!