torsdag 6 september 2007

I'm not ready for this sort of thing

Jag åt middag med L i går. Som vanligt när vi träffas är det högt och lågt som avhandlas. Jag insåg att just nu står vi på helt olika ställen. Hon sprudlar av energi och är uppfylld av alla möjligheter som existerar runtomkring henne, själv är jag tvärtom. När vi skildes åt vid tunnelbanestationen förstod jag att det är nu det är dags att göra något åt mig själv. Alla tankar på framtiden rörande mig och E handlar egentligen om att jag inte vågar titta på mig själv och min framtid. Men det är dags att förändra det nu. Jag måste verkligen utvärdera mig själv, fråga mig själv vad jag håller på med och börja leta mig andra vägar om jag känner att det jag gör just nu inte är rätt. Fy tusan vad jobbigt. Kanske måndagar är bättre dagar för att göra lite självrannsakan än torsdagar? Och då får jag ju helgen på mig att vila...

Inga kommentarer: