fredag 21 september 2007

En äkta norrlänning

Jag kommer från Norrland. Ganska precis mitten av Norrland, beroende på hur man ser det... I dag har min kära vän J tvingat mig att göra ett test på hur norrländsk jag egentligen är. Det visar sig i detta test att jag är 82% norrländsk. Inte riktigt lika norrländsk som Stig Strand men mer norrländsk än Markus Fagervall (om någon kommer ihåg honom). Jag tror att det är paltreceptet som gjorde det. Och det sjuka är att jag aldrig gjort palt själv, någonsin. Men av någon anledning sitter receptet där som en smäck ändå. Och så älskar jag ju surströmming. Men jag hatar mygg och andra flygfän. Tyvärr verkar mitt blod vara extremt smaskigt för jag kan sitta med en svärm omkring mig medan mina vänner kan sitta helt oberörda. Hur som helst börjar jag ju ställa mig frågan vad jag gör i storstan egentligen? Jag borde väl sitta i ett torp i det norrländska inlandet och lägga in min egen strömming. Och hur norrländska är ni egentligen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha! 21% norrländsk. Mer än Magnus Uggla i alla fall! =) Trevlig helg!

30-nånting sa...

En trevlig helg hoppas jag att du får också ak!

Anna sa...

74%
Har för mig att det var mer än gamm-Idolen oxå. Inte illa för att härstamma från Skåne och Stockholm!

30-nånting sa...

Nej det var verkligen inte illa anna.