fredag 21 september 2007

Bloggabstinens

Vad är det som händer? Jag har knappt gjort ett inlägg de senaste dagarna och inte heller har jag hunnit läsa mina favoritbloggar så ofta som jag brukar. Kan det vara så att jag faktiskt har börjat jobba i stället? Att jag faktiskt haft för fullt upp för att gå in och läsa bloggarna? Och kan det här nya arbetssättet ha gjort att jag faktiskt känner mig gladare och nöjdare om dagarna?

Jag har förstått det förr men det blir tydligare och tydligare. Jag är en urusel slacker. Jag skulle bli en värdelös hemmafru (förlåt E). Har jag för lite att göra blir jag helt lealös, menlös och energilös. Jag kan låtsas ibland att jag skulle tycka om att gå hemma och äta chokladpraliner, men det är inte ens nära sanningen. Det testade jag i Luxemburg och det ledde till att jag blev superstressad om jag både skulle gå och handla och tvätta samma dag! Dessutom blev jag fet och nedstämd. Så jag överlåter med varm hand åt någon annan att vara hemmafru eller hemmaman.

Inga kommentarer: