onsdag 12 september 2007

Livspussel

Jag måste bara få fråga. Hur gör de som har barn egentligen? Jag kan knappt ta hand om mig själv, än mindre E, så hur skulle vi någonsin kunna ta hand om en helt ny individ? I går lämnade vi hemmet strax efter sju. Om jag ska gå i normal tid från kontoret innebär det att jag är hemma precis innan klockan sex. E kommer hem någon gång mellan halv sju och sju. Då har vi precis bara ork för att sno ihop en middag, ofta en onyttig sådan med en massa pasta för att vi inte orkar vänta på något annat, och sedan däckar vi i soffan.

Jag hoppas ju att vi någon dag kan inkludera ytterligare en person i vår lilla familj. Men jag förstår överhuvudtaget inte hur det skulle kunna fungera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

känner igen mig helt och hållet.

30-nånting sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam esther.