fredag 21 september 2007

I botten av glaset

Konstigt vilka funderingar som dyker upp i huvudet efter två glas vin...

Varför räknar jag kycklingbitarna och potatisbitarna jag har kvar för att de ska matcha in i det sista?
Varför sparar jag alltid det bästa till sist?
Varför äter jag tills maten är slut på tallriken även om jag känner mig mätt redan innan?
Varför säger man att en flaska vin är fyra glas när jag har kunnat dricka två glas på en fjärdedels flaska?
Varför har jag börjat bli så känslig för alkohol?

Kvällens Att göra lista:
Slå in paket till S 30-års fest som går av stapeln i morgon.
Organisera och strukturera upp alla böcker i bokhyllan.
Fixa till cd-skivorna i hyllan ovanför tv:n som riskerar att falla ner när som helst.

Eller så skiter jag i allt, går och hyr en film och slocknar i soffan, lagom lullig och hög på socker och fett...

Inga kommentarer: