tisdag 19 juni 2007

Mini-Me


Jag har gått ner i vikt... För ungefär tre kilo sedan var det en medveten åtgärd som gjorde att viktminskningen uppstod. Men vågen fortsätter att peka nedåt och jag fattar inte hur det går till. Dessutom verkar min kropp inte ha fattat att när man går ner i vikt ska fläsket också försvinna överallt. Där jag alltid har varit som smalast, dvs min så kallade midja som sitter där fläsket inte kan fästa så bra, har jag blivit ännu smalare. Men höfterna och sidfläsket sitter där det sitter. Nu har jag nästan minskat åtta kilo och är nere på mini-vikten jag hade när jag precis var klar med ViktVäktarnas program för fem år sedan. Det var en utopi-vikt, en låtsasvikt som jag aldrig trodde jag skulle se på vågens display mer. Samtidigt är jag inte så glad som jag trodde att jag skulle vara över denna minskning. Det känns som om det är något fel när kilona rasar och jag inte gör något för att de ska göra det. Förmodligen har jag fått i mig någon sorts binnikemask. Hoppas att masken gillar sill och snaps för det lär den få glupa i sig om ett par dagar.

Inga kommentarer: