måndag 25 juni 2007

Ha-galen

Så var jag fast i köp-träsket igen. Jag har fått dille på att köpa skivor och filmer. Jag hade sagt åt mig själv på skarpen att nu får jag banne mig sluta köpa allt jag ser. Jag har uppenbarligen en tendens att vilja köpa alldeles för mycket varje gång jag är inne och tittar på vad som finns. Men så har jag fått för mig att världens sötaste lilla brorson skulle gilla Mora Träsk. Han älskar nämligen att dansa och att lära sig nya rörelser och jag tror att han skulle gilla dem skarpt. Även om han faktiskt har tagit till sig mycket mer vuxen musik än så. Han och faster har dansat till Sexyback många, många gånger.

Så, det är alltså Mora Träsks fel att jag just nu sitter med en beställningslista på 643 kr. John Legends nya vill jag ju ha, det var nämligen på den skivan den braiga låten fanns med och inte på den gamla skivan, som var den jag beställde i förra svängen. Jag har också fått för mig att jag måste se lite klassiska filmer, så nu ligger Frukost på Tiffany's och An affair to remember (den har jag varit sugen på sedan jag såg Sömnlös i Seattle för längesedan) också på beställningslistan. Can't buy me love och Dirty Dancing slank också de med på ett hörn. Dirty Dancing tröttnar jag aldrig på. Den hade jag tidigare på video men nu har vi ingen video i vår ägo längre. Till min lycka hittade jag också alla Rosa Pantern-filmerna billigt. De är så fantastiskt roliga och Peter Sellers är oslagbar. Vår underbare granne Christer hade alla filmerna på video när jag växte upp och jag kunde se dem om och om igen. Så nu är frågan, kommer jag att kunna köpa enbart Mora Träsk-cdn eller blir det hela kalaset? Och kommer jag då att kunna hålla mig från att även köpa SATC-boxen som jag längtat efter så länge?

Uppdatering: Det blev lite pocketböcker istället för Rosa Pantern. Frukost på Tiffany's och An affair to remember beställdes, såsom Mora Träsk och John Legend. Däremot gjorde Allsång på Skansen mig sugen på att köpa Maia Hirasawas skiva, men det får bli i nästa beställning. Nu är det snart semester och då ska det läsas hejvilt.

Inga kommentarer: