söndag 17 juni 2007

En dikt för natten

Hej igen lilla bloggen. Det var längesedan. Jag har faktiskt saknat att skriva om allt möjligt och ingenting på samma gång. Men jag har befunnit mig någonstans mellan Falun och Gävle och ingen uppkoppling fanns att uppbringa. Men nu är jag tillbaka i stan och dessutom har jag hunnit gräva fram min diktbok med mina samlade dikter.

Nu tar jag med er ända tillbaka från början. Jag var sju eller åtta år och satt på farmor och farfars övervåning. Jag kände mig mycket djup och inspirerad så jag bestämde mig för att skriva en dikt. På en liten lapp med Bröderna Edstrand-logga tecknades följande ned:

FRIHETEN

Det var sju fåglar som satt instängda i ett hus
Då kom en man förbi och släppte ut dem
De flög ut och de kände att de nått friheten!

Eftersom min tilltro till läsarens intellekt var mycket låg på den tiden hade följande P.S. lagts till:

Detta är en dikt som handlar om frihet

Inga kommentarer: