lördag 30 juni 2007

Alltid redo

Oj, vad jag har varit duktig i dag. Åkte ut till IKEA och bytte in en lampa som var trasig och handlade nästan ingenting extra. Sedan hämtade jag upp E, han hade fått lite dispens eftersom han var ute i går, och så åkte vi till Clas Ohlson och köpte ditt och datt för 950 pix. När vi väl kom hem hade det redan hunnit bli eftermiddag och hantverkaren, hör och häpna, var i full gång med att lägga klart golvet i badrummet.

Vi var laddade för borrning och allmänt fixande och jag kände mig redo att hantverka själv. Men, självklart funkade inte borren som M och A så snällt lånat ut till oss. Eller förmodligen är det något fel på våra väggar. Det tar bara stopp. Och jag som vill ha en rullgardin i vårt sovrum... Typiskt.
Så, trots min positiva scoutinställning från början slutade det med sura miner. I dag igen. E spelar 360 och jag bloggar istället. Men vi kommer nog att se lite gladare ut om ett par minuter då vi komer att lägga oss i vår ställföreträdande soffa, dvs luftmadrassen, och se det senaste avsnittet av Entourage.

Inga kommentarer: