måndag 4 juni 2007

Din mun tätt emot min

Jag hade en mycket trevlig lördagkväll tillsammans med L. En hel del rödvin forsade ut i blodomloppet och vi pratade som bara vi kan. Vi avhandlade dans, killar och livet i allmänhet. Sedan kom vi in på pussar av någon anledning. Och jag mindes den enskilda pussen som påverkat mig mest av alla. En av mina killkompisar i högstadiet, som jag självklart var kär i, hade lovat mig en puss till påsk. Påsken kom och jag tog mod till mig och frågade om jag inte skulle få den där pussen som utlovats. Som i slow-motion ser jag hans mun närma sig min. Hans läppar trycktes mot mina. De var mjuka. Det snurrade till i mitt huvud, jag blev helt yr. Pussen varade bara någon sekund, men minnet av den finns fortfarande med mig. Jag tycker faktiskt att det är ganska härligt att något så oskyldigt kunde påverka mig så mycket. Och jag älskar fortfarande att pussas.

Inga kommentarer: