onsdag 20 juni 2007

Sexig rygg

Jahpp, så var det över. När jag läste om konserten i dag gick det rysningar genom kroppen. Oj, vad jag gillar Justin. Han sjunger bra och dansar grymt. Även om det är billiga poäng han får in genom att staka sig igenom en mening på svenska så gillar jag det. Det är ju det som är så härligt med att gå på konsert, att bara få ge sig hän och jubla åt minsta lilla.

Konserten började dock med dunderfiasko. Jag hade sett fram emot att dansa till varje låt som gick att dansa till. Sedan insåg jag till min fasa att vi hade hamnat framför rullstolsraden. Detta innebar att jag, som är lång som en flaggstång, definitivt inte kunde ställa mig upp för då skulle de stackarna inte se ett jota. Hade det varit personer som hade kunnat ställa sig upp hade jag inte brytt mig för fem öre. Men de som satt bakom mig hade ju faktiskt inget val, så det fick bli sittdansning för min del. Utom när Sexyback spelades, då kunde jag inte hålla mig utan fick ställa mig ute i trappan istället. Sista låten, balladen All over again, var mäktig när alla mobiler lyste upp Globen som en stjärnhimmel. Vackert.

I natt har J sovit hos oss och fått se vår nya lägenhet för första gången. Jag är alltid lite nervös för bedömningen, men jag tror att vi fick godkänt. Vi hade en lite lat morgon så det är först nu jag kommit igång och börjat "jobba". Nu ska jag ta min sexiga rygg och kolla om jag kan sno ihop någon god lunch.

2 kommentarer:

Hieronymus sa...

Ja, recensionerna var ju sannerligen goda. Trist med placeringen bara, kan tänka mig att du röjt loss annars.. hähä..

30-nånting sa...

Jajamen, det skulle ha blivit ett himla ståhej. Men jag lyckades sittdansa mig svettig också. Och förmodligen retade jag mannen framför mig till vansinne med mitt skrålande. Men är det konsert så är det...