fredag 1 juni 2007

Kontrakt med djävulen

Nu sitter jag och laddar. Om en och en halv timme bör affären ha gått igenom och jag kommer att sitta med nycklarna i handen. Nycklarna till det nya. Och nästa fredag lämnar vi det gamla.
Jag vet inte vad det är för fel på oss, men vi är väldigt sentimentala just nu. Vi har trivts så bra i vårt lilla krypin. Det är helt klart dags att gå vidare, men delar av oss har svårt att släppa taget.

Jag antar att det taget kommer att släppas ganska snabbt när vi inser att vi har dubbelt så många garderober, ett stort härligt vardagsrum och ett helt extrarum (som jag kallar för gästrum och E för spelrum...). Det ska i alla fall bli helt underbart att få lämna råttboet som vi har lyckats skapa på en vecka. En knarkarkvart har ingenting att hämta i jämförelse med vår, hrm, möblering av lägenheten just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ, så spännande! Nycklar idag alltså :) Om ni behöver uppackningshjälp/bärhjälp så är det bara att plinga!

Sentimental blir jag fortfarande när jag tänker på min gamla lägenhet. Den var ju faktiskt SÅ mysig. :) Tror det är rätt klassiskt att man tänker så.