måndag 4 juni 2007

Det är någon som borrar - och det är inte jag

Det dånar för fullt i vår lägenhet. Om det vore så väl att det var på grund av att jag och E håller på att renovera hade det väl varit okej. Men det är en annan jäkel som borrar och helt plötsligt känner jag att min lathet slår ut i full blom. Inte kan jag jobba och ringa som jag hade tänkt när det när som helst kan börja dundra i tak och väggar. Jag försöker istället bjuda hit min kära vän L, som faktiskt fyllde år i går, så att vi kan snacka bort lite tid. Den stora tröttheten har sänkt sig över mig och jag känner det som om jag skulle kunna somna sittande. Det tar på att flytta.
Dessutom lyssnar jag just nu på P1 av någon anledning och en kvinna har en lång, lång, lång utläggning om sin avsky för verbet "säkerställa". Jag lyssnar med ett halvt öra, så jag vet inte vad avskyn består av egentligen, men jag har svårt att förstå hur den här kvinnan har kunnat få radiotid för att prata om den. Jag sluter mig till att P1 inte är någon kanal för mig ändå och går vidare med min dag.

Inga kommentarer: