måndag 18 juni 2007

Måndag

Det är en typisk måndag i dag. Jag var på andra intervju för ett jobb i morse och det sista som hände var att rullgardinen vi satte upp i går rasade ner och skar upp mitt finger. Det var plåster på och iväg till pendeltåget. Men jag vet inte vad jag vill med det här jobbet. Det jobb jag har nu trivs jag så himla bra med, till hälften. Andra hälften är ganska tung. Det är många resdagar och jag är inte riktigt en säljare. Ingen bra säljare i alla fall. Så nu sitter jag på kontoret och funderar, inte så mycket på jobb som på min framtid. Vad ska hända egentligen, med mig och alla mina fåniga idéer och drömmar. Det lär väl inte bli avgjort i dag. Lika bra att återgå till faktureringen.

4 kommentarer:

Hieronymus sa...

Mmm, tänk den som visste vad man egentligen ville. Suck! Hoppas borrningen går bra...och intervjun ;)

30-nånting sa...

Jag skulle vilja ha någon som sa - här, här är ditt drömjobb, det här är perfekt för dig och du kommer att göra det bra! Men, no such luck!

Anonym sa...

Ett litet tips till roliga korvören som bloggproffs: Metros nya Metroblogg. Man tjänar 3 öre per sidladdning.

30-nånting sa...

Med tanke på hur väl läst, hrm, min blogg är så skulle det inte bli många korvören...tyvärr. Men tack för tipset!