tisdag 15 maj 2007

Läs fakturan, idiot

Jaha, då blev man dumförklarad här på morgonen också. Det visar sig, i samtal med elbolaget, att vi har betalat dubbelt för elen ända sedan vi flyttade in i vår lilla lägenhet. Det är någon på elbolaget som gjort en miss när vi flyttade in och glömt meddela systemet att vi har en annan elleverantör. Vi har tyckt att räkningarna varit dyra, men inte reflekterat mer över det.

När jag idag tittar på fakturan ser jag tydligt att det står "elhandel" på den, förutom "elnät" som är det vi ska betala för. Nu ska pengarna komma tillbaka till oss. Förhoppningsvis.
Men hur kan jag, vuxna människan, missa en sådan här sak? Hur kan jag glatt ha betalat ca 600 kr för mycket varje gång, utan att ha reflekterat över vad som står på fakturan?

Nej, dra tillbaka mitt körkort, ta bort min rösträtt. Jag är uppenbarligen inte redo för vuxenlivet!

5 kommentarer:

Hieronymus sa...

men se det såhär, fan vad skönt att få tillbaka lite pengar!

30-nånting sa...

Japp, det är skönt. Det är ju pengar vi inte visste att vi hade. Sambon såg en ny golfklubba framför sig. Jag, jag såg ett nytt matbord. Ingen överraskning där!

Hieronymus sa...

haha... prioriteringar...isn't it a wonderful thing!

Anonym sa...

Är det inte lite kusligt hur det här matchar din tandlossningsdröm? Tappade tänder i dröm = pengar.

30-nånting sa...

Anonym - det är tamejtusan sant! Jag fick gå och våndas hela dagen efter drömmen för att idag skratta åt vår idioti och att vi faktiskt får tillbaka pengar. Sjukt!