måndag 28 maj 2007

Hårt ska jättarna falla

Jag dansar på söndagar. I går hade vi sista dansen för terminen. Jag älskar att dansa, men de två senaste gångerna har vi börjat med en övning som verkligen inte passar mig. Jag är lång och helt klart störst i gruppen. Man skulle kunna kalla mig otymplig faktiskt. Och nu ska vi göra en axel. En sådan som isdansare gör, fast de gör dubbla och trippla. Vi ska göra en. Ett hopp upp i luften medan vi snurrar runt ett varv. Vi ska hoppa och landa på samma fot. Jag avskyr den övningen och min avsky minskade inte i går när jag hoppade upp och landade på en vikt vänsterfot som inte alls pallade trycket. Jag dråsade i golvet, men hann med att vrida till vänster handled innan ryggen tog resten av smällen. Så, med en vrickad handled och en vrickad fot sitter jag här på jobbet i dag, både osmidig och osminkad.

1 kommentar:

Hieronymus sa...

Hmmm, ja jag har väl alltid sagt det - piruetter är livsfarliga. Kanske lite mer breakdance? Krya på din fot.