fredag 11 maj 2007

Dreams can come true

Jag var helt slut när jag vaknade i morse. Jag drömde att jag var med några andra tjejer på en strand. Helt plötsligt började jag och en av tjejerna bråka. Det var nästan så att vi började slåss. Helt plötsligt känner jag hur tänderna på höger sida av överkäken hamnar innanför tänderna i underkäken. Och till min fasa känner jag hur ett helt parti av mina kindtänder börjar vicka oroväckande. När jag vill visa detta för min goda vän L, gapar jag och trycker till lite med tungan. Detta leder till att en av kindtänderna lossnar helt och jag spottar ut tanden tillsammans med några flisor. Drömmen slutar med att jag snyftande letar efter ett telefonnummer till en jourtandläkare och känner att ingen annan bryr sig om att mina tänder håller på att lossna.

Vad kan nu detta betyda? Någonstans har jag hört att det betyder att man ska få pengar om man drömmer att tänder lossnar. Men det kändes verkligen inte som någon lyckosam dröm. Mer som en ångestfylld faktiskt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Just for the record: jag skulle ha ringt en ambulans, så du kan fortsätta sova lugnt. ;)/L