måndag 28 maj 2007

Titta, kom och titta

Jag nämnde Tracy's hämnd i förbifarten när jag pratade med mina svärföräldrar i helgen. Det var ingenting de kände till, men själv drabbades jag av en häftig längtan. Jag tyckte att den miniserien var helt fantastisk! Madolyn Smith var snygg, Tom Berenger var snygg och han som spelade agent Cooper var läbbig. Jag vill minnas att det var många scener med tyger som fladdrade i vinden. Det var så längesedan jag såg den, men nu måste jag genast se efter om det går att hitta den billigt någonstans. Jag vill ha!

En annan film som jag kunde se om och om igen var Swimsuit. Definitivt ingen Oscars-kandidat, den kom ut direkt till tv, men jag gillade den. Den handlade om modeller och det livet var jag mycket intresserad och fascinerad av. Jag hade den inspelad på ett videoband. Ett videoband som ofta satt i videon. Min pappa sov ofta framför tv:n och en gång när han somnade råkade han trycka på Rec-knappen på fjärrkontrollen. Detta innebar att Swimsuit spelades över. Vilken katastrof! Nu har jag två gamla godingar att kolla upp. Blir inte mycket jobbat i dag heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Klassiker!

Han äckliga David Keith som Cooper. Gud. Han är skrämmande än idag, med sin svettiga överläpp.
"You know you need to be punished".

Men ack så bra! Säg till om du hittar den!

30-nånting sa...

Har inte hunnit titta så mycket efter den i dag faktiskt - men känner ett trängande behov av att se den...