onsdag 23 maj 2007

Tack, men nej tack

Jag fick precis ett samtal. Det var en kvinna från en träningsanläggning inne i stan som ringde. Min kära vän M hade tydligen tyckt att jag också borde träna. Detta kommer alltså från tjejen som suckar djupt om hon måste gå mer än två kvarter till affären och dessutom måste laga maten själv när hon kommer hem. Jag tog inte samtalet på så stort allvar faktiskt och sa att jag inte är intresserad. Men jag är glad att jag faktiskt dansar, så att jag hade något att säga till den pigga tjejen som ringde, för jag har så svårt att bara hitta på saker när försäljare ringer och då får de mig kroken.

Det roligaste jag har varit med om i säljarväg var när det ringde hos mig och jag stod i duschen. Min vän J svarade och sa att jag inte kunde ta samtalet just nu. Men sedan hörde jag henne fortsätta prata en stund och samtalet slutade med att säljaren fått J:s adress och skulle skicka vykort (eller vad det nu var) till henne. Så jag slapp undan samtalet och säljaren fick sälja och alla var nöjda...

Inga kommentarer: