måndag 14 maj 2007

Jobba, jobba, jooobba

Har en borde-dag igen. Sitter på kontoret och vet att jag borde ringa som tusan till potentiella kunder. Istället har jag kollat in jobbannonser, ringt allt och alla som kan ha något som helst intresse av det faktum att vi ska flytta och försöker komma i kontakt med kvinnan som fortfarande äger "vår lägenhet" för att höra när vi kan få komma in och börja riva och röja där.

Vi har ännu inte packat en pinal. När jag berättar det för andra tittar de på mig med närmast hysterisk blick. Ni flyttar ju snart, säger de med gäll röst och jag känner att min tilltro till min och E:s flyttförmåga minskar för varje kommentar. Men, till helgen ska vi ta tag i allt. Det har vi bestämt oss för. Då ska det packas som aldrig förr. Till helgen alltså.

Inga kommentarer: