fredag 14 december 2007

swing it, magistern

en man på kontoret bekände i går på förmiddagsfikat att han är lite nyfiken på swingersklubbar. om hans fru är lika nyfiken framgick inte. men han stannade inte där. han berättade också att vänner till honom faktiskt går på swingersklubbar. eftersom man inte får gå själv på sådana där ställen gör de så att de raggar upp en brud på krogen, lägger fram ett förslag om att gå på en swingersklubb och så låtsas de att de är ett par när de kommer dit. jag frågade om någon av hans kompisar går dit med sin fru och det gör ingen, såvitt han visste. jag vågade inte heller fråga om det är så att hans vänner som går dit faktiskt har fruar.

det är inte själva företeelsen jag vänder mig mot. det är väl jättebra att det finns en plats där man kan leva ut sin fantasi med likasinnade om man vill. det jag stör mig på är att jag får bilder av min 45-åriga kollega på en swingersklubb, med halvöppen flämtande mun som står och glor på andra som har sex. han har lätt för att bli röd i ansiktet också.

kan någon komma och sudda ut min näthinna, tack!

5 kommentarer:

Hieronymus sa...

Hmm, jag försöker frammana någon slags logisk tanke till NÄR man kläcker ur sig en sån sak sådär på jobbet? men jag lyckas inte.. :)

30-nånting sa...

fast...har inte du och jag skämtat om att vi var swingers med den där bruden som inte ens visste vad det innebar! vill även minnas att samma tjej blivit lurad att pasta växte på träd.

men håller med, känns inte så proffsigt, speciellt eftersom han är chef på stället.

Hieronymus sa...

haha, ja men vänta det där ringer en klocka. vad var det!? fasen. vi får diskutera ikväll!

Emm sa...

bläääääk

30-nånting sa...

emm, jag är inne på din linje.

hieronymus, det ser jag verkligen fram emot att diskutera ikväll!