tisdag 11 december 2007

bortlängtan


jag vill flytta hemifrån! jag bor i världens råtthål, dammtussarna håller på att ta över, tvättkorgen är överfull och köket är en katastrof. inte världens bästa inramning för att middagsinspirationen ska dyka upp. korv och potatis, ungefär så långt har mina tankar om middagen kommit. dessutom vet jag att jag måste börja med att diska för att ens kunna tänka på att laga till något. det är det värsta jag vet.

nu ångrar jag att jag aldrig tog tag i den där bok-/matcirkeln. planen var att tjejgänget (varför är det mest tjejer som kommer på de här briljanta idéerna?)skulle träffas en gång i månaden, en av oss skulle bjuda på en vardagsrätt man aldrig testat att tillaga förut och så skulle vi bygga en receptbank på enkla och goda vardagsrätter. dessutom skulle vi få tillfälle att träffas, dricka lite vin och diskutera böcker också. perfekt idé, uruselt genomförande skulle man kunna sammanfatta den här cirkeln med.

nu ska jag gå och handla. och så ska jag gå och längta ännu mer efter att städ- och tvättkvällen i morgon är över, så att jag får njuta av ett vackert, rogivande hem i en kväll eller två...
Den lilla bilden är lånad från filmtipset.se

2 kommentarer:

Emm sa...

Nu är det väl fint igen?? :-)

30-nånting sa...

emm, inte än. men efter kvällens hjälteinsats från mig och e kommer det att vara tipp topp!