fredag 7 december 2007

försovning

jag sover rätt så dåligt på nätterna just nu. förmodligen är det på grund av den här tunga högerarmen som jag försöker tänka på att hålla högt i alla lägen. i natt vaknade jag 04.17. det sjuka var att jag hörde att e var vaken också. vi måste ha vaknat nästan exakt samtidigt och jag räknar med att det var e som väckte mig eftersom han drömde att han gjorde mål i en vm-final och vaknade för att han var så glad.

själv drömde jag att jag träffade linda skugge. hon satt där som någon sorts urmoder och i drömmen hade hon tre pojkar och en dotter på nästan ett år som hon satt och mös med. jag försökte busa lite med dottern men hur jag än gjorde blev lilltjejen bara ledsnare och ledsnare. till slut fick jag inse att jag inte hade någon som helst hand med barn, vilket gjorde mig ledsen för jag trodde verkligen att jag hade det. linda höll med och sa att hennes barn inte tycker om mig.

strax efter det drömde jag att jag och e försov oss hela dagen och vaknade halv sju på kvällen. sedan ringde väckarklockan...

2 kommentarer:

Alla mina pojkar sa...

Haha ibland undrar man var ens drömmar kommer ifrån och om man har så sjuka tankar eller om de bara visar sig om natten haha!!

30-nånting sa...

faktiskt. e blir helt fascinerad av mina drömmar, men framför allt av att jag minns dem så väl. den sjukaste av alla mina drömmar är den om dvärgen som spottade spikar i en grotta. den tar alla rekord!