onsdag 5 december 2007

ficasugen

jag mötte en kvinna på väg hem efter handlingen i går och jag har inte riktigt kunna släppa det här mötet. på långt håll hörde jag att hon gick och pratade för sig själv och precis när vi skulle passera varandra kom hennes fråga:

"har du varit på bio?"
"nej, jag har varit och handlat på ica", sade jag och höll upp min påse
"har du varit och fikat?"
"nej, jag har handlat!"
"men varför håller du i det där pappret, toapappret eller vad det är? vart har du fått tag i det?"
den här kvinnan visade ett enormt intresse för det där toapappret.
"det har jag köpt på ica"
"kan jag få köpa pappret av dig?" och innan jag hann svara på det fortsatte hon "kan jag få en rulle?"
jag gjorde en ansats att ta sönder plasten och plocka ut en rulle samtidigt som jag frågade om hon ville ha en rulle.
"jamen, hur ska jag veta vad det heter?"
"ICA" svarade jag med hög och klar röst
"ica" upprepade kvinnan och vände på klacken med mitt "lycka till" ringande i öronen.

jag hoppas att hon hittade rätt till slut, vart hon än skulle.

Inga kommentarer: