onsdag 5 december 2007

god natt - sov gott...

eftersom jag i det förra inlägget skrev om judge doom i roger rabbit och hur rädd jag var för honom började tankarna snurra kring andra karaktärer jag var livrädd för som liten.

det började med det här:



det sjuka är att jag visste precis när trollen skulle komma så då sprang jag i förväg och ställde mig bakom mammas kopparkittel full med blommor och tryckte naglarna genom varenda blomblad jag kunde hitta.

vildvittrorna och grådvärgarna gjorde det riktigt besvärligt för mig när jag skulle se ronja rövardotter.

för att inte tala om albinon i tjejen som visste för mycket! efter jag sett hans vita ögon stirra genom en dörrspringa var jag tvungen att öppna garderobsdörren på toaletten varje kväll innan jag skulle borsta tänderna. man kan ju aldrig så noga veta om det står en albino därinne menar jag.

det här fick jag egentligen inte se för mina föräldrar. men jag övertalade pappi att få titta med honom och det här var vad jag fick se. jag hämtade mig aldrig riktigt från chocken (akta er för det otäcka ljudet i klippet)



de flesta av de här scenerna kan jag skratta åt i dag. men det här, det kommer jag aldrig att kunna skratta åt... (tre bokstäver, det börjar på b o slutar med b)



jag kan ju för tusan inte ens titta på det!

2 kommentarer:

Emm sa...

Jag såg också tjejen som visste för mycket trots mammas och pappas varnande ord. Jag kan idag fortfarande ibland tro att det ska hoppa upp en albino utanför mitt mörka fönster. Tur att man inte bor på bottenvåningen....

30-nånting sa...

haha, helt sant emm. han är sjukt läbbig.