måndag 10 december 2007

falsk marknadsföring?

när jag stod och väntade på bästa konstnärinnan i lördags vid gamla stans t-banestation såg jag två personer som satt i gången utanför med en hemmagjord skylt av kartong. "hjälp en hemlös med några kronor" stod det på skylten. det är ingen ovanligt syn och hemskt som det är har jag också insett att jag inte registrerar den här företeelsen lika ofta som jag gjorde tidigare. ungefär som att jag har svårt att ta till mig hemska nyheter. det vill liksom inte gå in för om jag förstår hur hemskt det är hur ska jag då orka med?

anledningen till att de här två fångade min blick var att den ena lite nonchalant satt och snackade i sin mobil... jag vet inte, men jag har en känsla av att "affärerna" gick aningen sämre under tiden som hans samtal varade.

Inga kommentarer: