torsdag 6 december 2007

karma chameleon

just nu läser jag en bok som heter kameleonten skriven av jules hardy. jag kan ofta ha svårt att engagera mig i en ny bok när jag precis läst en som fullkomligt uppslukat mig. så är det nu. jag tror att jag är lite bakis efter harry p. dessutom känner jag mig lite splittrad eftersom jag precis har fått hem 6 böcker som jag beställt och som jag lääängtar efter att få börja läsa. men jag försöker hålla mig och ta med mig dem till thailand i stället. jepp, thailand! annandag jul bär det av och jag ser verkligen fram emot att känna mig varm i varenda liten cell.
böckerna som hämtades ut var maggie o'farrell the distance between us, lionel shriver vi måste prata om kevin, joan didion ett år av magiskt tänkande, siri hustvedt vad jag älskade, jane green life swap och lisa jewells a friend of the family.

en del av böckerna har jag tagit till mig från the girl least likely to. hoppas att jag gillar dem för i så fall kan jag ta mig an fler av hennes boktips. det bästa jag vet är när jag hittar någon som har liknande smak som jag så att jag vet att jag med glädje kan kasta mig över deras rekommendationer.








de här längtar jag efter att börja läsa



den här längtar jag efter att läsa ut. den är inte usel på något sätt, men jag ger den inte riktigt en chans eftersom jag har annat som väntar...

2 kommentarer:

åsa sa...

Jag har läst Kameleonten. Den var bra, men svår att komma in i har jag för mig... Den tog ett tag för mig att läsa i alla fall.

30-nånting sa...

åsa, den har faktiskt tagit sig riktigt rejält. jag har läst drygt halva nu så det kommer inte att dröja så länge förrän den är ett minne blott. men det är lite jobbigt när det är tre parallella historier och det är en av dem som jag helst vill läsa hela tiden.