tisdag 19 februari 2008

Toker, kloker och trötter

Jag är helt sjukt trött. Fattar ingenting. Trots att jag kom i säng i rätt bra tid gick det inte att kliva upp i morse. Jag tror att det kan ha något att göra med att jag är inne i en låg period just nu. Ingen vinter för mig utan en period där jag inte är riktigt med, där jag står utanför och tittar in. Där är jag nu. Och jag antar att det är det som gör mig så trött. Alla tankar jag måste parera och alla tårar jag inte vill gråta.

Det är en märklig känsla att vara ledsen när man egentligen inte har något att vara ledsen för. Att inte känna sig tillfreds när det egentligen är det man borde vara. Jag har nog för mycket tid att känna efter helt enkelt...och jag har varken lust eller ork att fylla den tiden just nu. Moment 22.

3 kommentarer:

Emm sa...

Jag är likadan. Kommer inte upp. Orkar inte ta tag i saker. Orkar inte umgås. Orkar inte.....

Men idag har jag och mamma bokat resa till Budapest i mars. Så nu är jag lite gladare.... Men knappast piggare....

Anonym sa...

Var fullmåne igår också... Då brukar PMS-liknande känslosvall komma igång för min del iallafall...
Men snart är det vår: iiiihhh!! :)

30-nånting sa...

emm, vad härligt att få komma iväg. Jag har faktiskt en resa eller två inplanerad i vår också, men än så länge är det svårt att vara riktigt förväntansfull. Men jag vet att det kommer.

anonym - fullmåne säger du. Hm, jag börjar ana oråd. Jag blir nog mer påverkad av den där jäkeln än jag förstår...