fredag 15 februari 2008

Expander

Vi har hållit på och jäklats med den hela veckan. En vägghylla som för en vecka sedan satt så fint ovanför tv:n. Full av cd-skivor och DVD-filmer. Men jag tyckte att den inte satt som den skulle. Alla skruvar hade nämligen inte fäst i väggen, och tre av sex känns sådär när hyllan riskerar att rasa ner på vår nya fina tv.

Så i tisdags fick vi hjälp av snälla kompisar att ta ner hyllan och sätta upp den igen - trodde vi ja. Det gick inte att sätta upp fanskapet igen i våra gipsväggar. Vi gjorde ett tappert försök i onsdags också med samma taskiga resultat. Under tiden har E gått och tittat snett på mig, för det här var ju min idé från början, och jag har haft dåligt samvete för att jag tyckte att vi behövde ta ner hyllan.

Men nu, nu ska hyllan upp. I morgon alltså. Då har vi både min pappa och E:s pappa på plats. Vi har riktiga expanderskruvar och ett gott, hrm, humör. Jag riktigt känner adrenalinet börja pumpa bara jag tänker på det...

2 kommentarer:

Anna sa...

Tänk såhär istället: Vilken TUR att det här hände precis innan våra pappor kommer hit! För är det nåt pappor är bra på så är det just att fixa såna där grejer :) Lycka till och trevlig helg

30-nånting sa...

Trevlig helg till dig också anna!