fredag 22 februari 2008

Krigsoduglig

Satan vad det viner runt husknutarna. Jag sitter på fjärde våningen. Särskilt högt är det inte, men det känns som om vindilarna letar sig in genom varje spricka i fasaden och virvlar runt min kropp. Jag sitter och småhuttrar och slås helt plötsligt av insikten att jag helt klart måste ha för lite underhudsfett. Jag som bara häromdagen tyckte att jag hade för mycket. Vilken tur då att jag åt glass med chokladsås i går och att det snart är lunch. Mina fettreserverer måste uppenbarligen fyllas på. Som det är nu skulle jag ju inte klara en ynka dag i krig...


UPPDATERING: Efter lunchen är jag lite bättre rustad för krig. Det var beasås och potatisgratäng till köttet. Mmm, beasås...

2 kommentarer:

Emm sa...

haha
beasås är SÅÅÅÅÅÅÅ gott

30-nånting sa...

emm, jag vet. Man kan aldrig få för mycket beasås på en tallrik. Inte när den är så god som dagens i alla fall!