torsdag 7 februari 2008

Musikenergi

Jag och bästa J såg Angie Stone på Berns i går. Jag hade tänkt köpa någon av Angies skivor, men det blev aldrig av, så jag kom dit och kände knappt igen en enda låt. Men jag gillade ändå konserten. Hela bandet, körtjejerna och Angie var så otroligt proffsiga. Angie gjorde hela tiden reklam för sin nya skiva (man får inte vara dum) men hon jobbade också hårt på att få igång oss stela svenskar som klappade lite tafatt från början. I slutet släppte publiken loss och hon fick till och med igång riktigt bra allsång några gånger. Kul! Jag gillar verkligen att gå på konsert. Det är i princip alltid värt pengarna. Dessutom var det mysigt att ta ett glas vin och prata lite med bästa J innan konserten drog igång.

Så trots att jag är trött i dag, jag kom hem vid ettiden, är jag ändå glad och nöjd efter gårdagens energipåfyllning.

Den enda låten jag kände igen:

2 kommentarer:

Muminen sa...

Ååååhh... Angie! Jag är avis! Skulle själv vilja se henne.

/A.

30-nånting sa...

muminen, det var en riktigt bra konsert - och det är ett grymt betyg med tanke på att jag knappt hade hört henne tidigare.