onsdag 6 februari 2008

Coffebreak

Varför dricker jag inte kaffe?

I vanliga fall skulle jag ha ett bra svar på den frågan. Men i dag när det kom besök på lunchen, jag var den enda som var inne på kontoret och de efterfrågade kaffe i väntan på den de skulle besöka fick jag grava svettproblem och hade inget svar överhuvudtaget på frågan. Jag försökte hålla masken och pysslade i köket medan jag undrade var i helskotta filtren fanns, hur mycket vatten som skulle kunna vara ok och vart det där förbannade kaffet fanns. Det slutade med katastrof. Jag tror det åtminstone. För kaffet som jag hällde i bryggen var kokkaffe (varför har de ens det på kontoret när de bara har kaffebryggare där) och det upptäckte jag först efter att jag satt igång den där manicken.

Nu har jag gömt undan mig på ett kontor med dörren stängd och jag räknar med att inte sticka ut näsan utanför förrän besöket har gått. Jag hoppas att de inte var så kaffesugna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så kan du börja röka, så kan du gå på rökpaus när såna där jobbiga typer dyker upp. ;)

Emm sa...

hahahahahahahah
Jag hade velat se deras miner :-)

30-nånting sa...

Ja,rökning - varför tänkte jag inte på det!

emm, det var riktigt pinigt. Jag gömde mig hela eftermiddagen.