fredag 8 februari 2008

Fattiglapp

Jag är pank. Som vanligt i början av månaden. Men nu vet jag vad jag kan skylla på. Jag var hos tandläkaren i går, eller inte ens tandläkaren utan tandhygienisten. Hon skrapade lite, putsade lite och tog två röntgenbilder. Allt till det facila priset av 830 kr! De kronorna känns det bra att skiljas från, verkligen.

Dessutom ska jag klippa min lejonman i dag och så ska jag bli blond igen. De kronorna känns det lite bättre att skiljas från, men de bidrar ju ändå till avgrundshålet i min ekonomi.

Jag hatar att vara fattig och jag är värdelös på att vara ekonomisk. Ingen bra ekvation.

/Civilekonomen

2 kommentarer:

Muminen sa...

Jadu... det kostar att ligga på topp. :)
Själv skall jag till tandläkaren för undersökning, putsning och bildtagning nästa fredag. Men det kostar "bara" 640:-. Konstigt att det kan skilja så mellan tandläkare och tandläkare (eller -hygienist).

Men du! Nu får du ett bländande leende och ett ursnyggt hår, tänk på det! ;)

30-nånting sa...

muminen, jajamensan det gör det verkligen. Och är det någon som vet hur man betalar så är det jag!