onsdag 13 februari 2008

Domestic disturbance

Små irritationsmoment i vardagen:

när spaghettistrån kokar ihop till en tjock spaghettiklump

att inte nagelklipparen är inställd så att naglarna faktiskt ramlar ner i toaletten istället för runtomkring den

att köksfläkten, trots mitt händiga fix för att den ska göra det den ska, inte gör det den ska

att det luktar bränt på min sida av sängen (hur vädrar man en resårbotten?)

skor som står mitt framför ytterdörren så att jag ramlar över dem när jag ska ut

att det blir stökigt inom ett dygn efter att städningen är gjord

3 kommentarer:

Muminen sa...

Hehe!! Jag känner igen en del... och visst är det enerverande till max. Men en bränd resårbotten? Det måste gå hett till i den bingen... hahaha!!
F ö skyller jag att det blir snabbt stökigt på små nissar som springer omkring och rör till det om nätterna. ;)
...eller på att min lgh är aaaalldeles för liten för mina saker. ;)

Emm sa...

KRAAAAAAAM

på alla hjärtan dag!

30-nånting sa...

muminen, hett och hett...jag vet inte jag. Men vi skyller också på hustomtarna, det blir liksom enklast så

emm, kram på dig också!