onsdag 27 februari 2008

Sacketter

Jag körde igång Internet på grund av att jag skulle kolla en jobbrelaterad grej, och så hamnar jag här! Tänk så tokigt det kan bli.

Jag känner mig tung i kroppen i dag. Det blev alldeles för mycket smågodis och crostinis med tapenade i går. Inte bra. Men gott!

Problemet är att jag, efter tre veckors glatt ätande, har gått ner ett halv kilo. Vilket tar hål på min karaktär helt och hållet. Jag måste se på vågen att mitt ätande gör att jag går upp i vikt. Annars tror jag att jag är helt immun mot fett och socker och att jag kan äta hur mycket som helst. Inom det området kommer jag nog aldrig att växa upp. Så länge det finns godis, chips och glass inom räckhåll äter jag tills det är slut. Så är det bara. Tragiskt men sant.

Min vän Lantlollan har grym karaktär. Hon kan ha en påse Cheezballs liggande i skåpet hemma och äter bara några stycken när hon är sugen. När hon känner efter och känner att suget är borta slutar hon också att äta dem. Hon lever helt efter devisen "Kroppen är sugen på det den behöver". Så är hon smal som en vidja också.

Den karaktären önskar jag att jag hade. Min karaktär gör allt för att slippa tänka på jobbiga saker som att inte äta upp alla kakor i frysen och den hittar också på många snitsiga skäl för att saker och ting måste ätas upp. Min karaktär är i alla fall väldigt uppfinningsrik, det får jag ge den cred för.

Inga kommentarer: