fredag 12 september 2008

Needles and pins

Jag har börjat virka igen. Jag tycker att det är underbart avkopplande och fattar inte varför jag har låtit det ligga nere så länge som jag har gjort. Jag gör inga mästerverk, men tofflorna (vi kan också kalla dem bonebreakers) jag har virkat är riktigt sköna och används flitigt under höst och vinter.

När jag började rota bland mina virksaker hittade jag små lappar i rosa, cerise och grått som jag har virkat och minns med fasa att jag, i ett utbrott av storhetsvansinne, fick för mig att göra ett lapptäcke som överkast till vår dubbelsäng. När jag räknade igenom dem insåg jag att de istället kan få bli en babyfilt, det vill säga om jag orkar virka 9 rutor till. Det var det överkastet det.

Nästa gång jag åker upp till Huset vid havet ska Mammi lära mig sticka också. Jag har nämligen redan köpt garn till en liten mössa som Pyret ska få. Men det känns lite besvärligt att sticka. Jag har fått för mig att det är jättesvårt.

Om jag någonsin blir färdig med filten, eller för den delen mössan, lovar jag att visa upp resultatet här. Ett gott skratt förlänger nämligen livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du virka så är det nog inte så svårt för dig att lära dig sticka! Jag tycker båda är roligt, men just nu vinner stickningen!

30-nånting sa...

esthrro, kan och kan... Jag försöker i alla fall.