onsdag 24 september 2008

Charity

Nu skäms jag lite.

Alldeles nyss ringde jag ett samtal som jag hoppades att jag inte skulle behöva ringa. Jag har avslutat mina månatliga inbetalningar till Cancerfonden. Jag vet inte hur många år jag skänkt pengar till dem, det är inte mycket varje månad, men det har känts otroligt bra att göra.

Men nu håller vi på att skära ner på utgifter som inte är nödvändiga, vi har faktiskt inte så många sådana, och Cancerfonden är tyvärr en av dem.

Kvinnan jag pratade med var supergullig och gav mig inte ett dugg dåligt samvete utan sa att jag hade varit med dem i så många år och att jag var välkommen tillbaka när som helst.

Men det känns lite jobbigt, det gör det.

2 kommentarer:

Emm sa...

Du är duktig du! Du ska inte ha dåligt samvete!

30-nånting sa...

Tack emm, det värmer!