måndag 15 september 2008

Grannar

Chloë och Snuggles har äntligen köpt sig en lägenhet. Efter många år i hyresrätt har de beslutat sig för att investera i sitt boende. De fick nycklarna i fredags och sin vana trogen kör de igång med renoveringar direkt (ja, de har fixat i alla sina hyresrätter också). Lägenheten kommer att bli superfin och jag tror att de kommer att trivas hur bra som helst. Om det inte vore för utsikten från balkongen och den insyn det ger över deras grannes balkong, en kvinna i sina bästa år.

Hon har balkongen snett nedanför deras balkong, vilket gör att de ser rakt ned på hennes balkong trots de insynsskydd hon satt upp. Hon har till exempel suttit där och rensat svamp och druckit sitt morgonkaffe.

Inget märkligt med det, om det inte vore för att hon är spritt språngande naken när hon gör det!

Det påminner mig om vår Ugly Naked Guy som vi upptäckte förra sommaren. Men han har faktiskt inte visat sig några fler gånger för oss. Eller så har vi bara inte tittat efter ordentligt.

Fast, när jag tänker efter kanske grannen höjer värdet på Chloës och Snuggles lägenhet. Naket säljer har jag hört.

4 kommentarer:

Tre stycken sa...

Man tycker ju, att om de ser henne, borde hon också se dem? Om jag är naken på min balkong är jag mycket vaken i att hålla uppsikt om någon nu på något sätt skulle kunna se mig. Vilket ingen kan, eftersom jag har noll insyn på min balkong, men jag har uppsikt ändå.

30-nånting sa...

Visst tycker man det, tre stycken. Men hon kanske inte tycker att det gör något, eller så var hon så upptagen med svamprensning och morgonkaffet så att hon inte märkte dem.

Emm sa...

haha
tänk om man själv vore sådan - att inte ha problem att visa sig naken :-) Då hade mina grannar inte haft det kul...men nu är det ju inte så....som tur är

30-nånting sa...

emm, om mina grannar tittar riktigt ordentligt kan de nog få sig en glimt av mig på morgnarna. Men får de det ångrar de sig säkert...